Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Product placement ve vybraných korejských televizních seriálech
Mrázková, Thuy Anh ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato práce se zabývá product placementem ve vybraných jihokorejských televizních seriálech. Nejprve představuje product placement jako marketingový nástroj a uvádí jeho definici. Následně popisuje historický vývoj product placementu jak v zahraničí, tak i v Jižní Koreji. Práce se také zabývá existujícími formami a způsoby umístění produktu v audiovizuálních dílech. Dále jsou k lepšímu pochopení tamního vysílání představeny zákony a regulace týkající se product placementu a reklamy v televizním vysílání platné v Jižní Koreji. Teoretická část také představuje jihokorejskou kulturní vlnu známou jako hallyu a její historický vývoj. Korejské televizní seriály, jako významná součást hallyu, jsou charakterizovány s několika vlastnostmi, které je odlišují od západních seriálů. Praktická část představuje výsledky kvantitativní obsahové analýzy tří k-dramat (The King: Eternal Monarch, Mr. Sunshine a Tomorrow) vysílaných různými televizními stanicemi. Cílem analýzy je zjistit, jakým způsobem a v jakém množství je product placement používán v k-dramatech různých žánrů (romantický, historický a akční). Výsledky prokázaly, že romantické drama obsahuje nejvíce product placementu. Nejčastěji je v k-dramatech používáno aktivní a vizuální zapojení produktu do děje.
Intertextualita politické celebrity na příkladu Volodymyra Zelenského a jeho role v seriálu Sluha národa
Bessarab, Mariia ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Kárníková, Lydie (oponent)
Táto bakalářská práce se zabývá zkoumáním propojení obrazu prezidenta v ukrajinském seriálu Sluha národa a reálného kandidáta na prezidentskou funkci Volodymyra Zelenského, a to proto, že právě on roli prezidenta ve zmíněném pořadu zahrál. Cílem je zjistit, zda filmová postava Vasyla Goloborodka měla potenciál přispívat do předvolební kampaně Zelenského, v jaké míře se zkoumané postavy shodují a liší. Teoretická část práce popisuje fenomén televizního seriálu, samotný seriál Sluha národa, konkrétně děj, obsazení, divácký ohlas a kritiku seriálu ve vztahu ke kandidování Zelenského ve volbách, a také přibližuje problematiku propojení celebrit a politiky, vysvětluje pojem politická celebrita a jeho odborné kategorizace. Praktická část se věnuje zkoumání postavy Vasyla Goloborodka ve vybraných dílech seriálu a Volodymyra Zelenského ve videoobsahu jeho předvolební kampaně pomocí kvalitativní obsahové analýzy. Výsledky následné komparace ukazují, že se zkoumané postavy do značné míry shodují, nicméně nejsou úplně stejné. Přesto vzhledem k množství podobností lze vyvodit, že seriálový prezident mohl přispívat k obrazu kandidáta Zelenského.
Obraz socialistického občana v normalizačních seriálech Československé televize
Müllerová, Anne-Marie ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vybranými seriály Československé televize z období tzv. normalizace v 70. a 80. letech 20. stol., které zkoumá na základě předem definovaných kategorií. V seriálech se autorka zaměřuje na zkoumání života v každodennosti postav, a to zejména ve dvou kategoriích, v osobním a pracovním životě hlavních hrdinů. V období normalizace byli běžní televizní diváci vystaveni každodenní propagandě poplatné vedoucí úloze Komunistické strany Československa, která tak pronikala i do televizní tvorby. V dramatické tvorbě měli hlavní hrdinové seriálů představovat a vytvářet vzory chování pro každého socialistického občana. K bádání byly vybrány konkrétně seriály Muž na radnici (1976), Žena za pultem (1977), Nemocnice na kraji města (1978 a 1981) a Inženýrská odysea (1979). Autorka nejprve čtenáře uvádí do historického kontextu, který je pro toto téma zásadní. Analytická část práce se zabývá popisem a rozborem jednotlivých seriálů a je v ní odpovězeno na výzkumné otázky. Je zde prezentována realita seriálová, ale ta je konfrontována s tehdejší normalizační skutečností a jejími projevy v běžném životě socialistické společnosti. Na základě rozboru bylo potvrzeno to, že hlavní hrdinové seriálů představovali určité vzory pro diváky, pro které byl televizní program většinou jediným zdrojem...
Zobrazení Československa v letech 1989 - 1990 očima diváků v televizním seriálu Vyprávěj
Vitoušová, Natálie ; Kárníková, Lydie (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Bakalářská práce pod názvem "Zobrazení Československa v letech 1989 - 1990 očima diváků v televizním seriálu Vyprávěj" se zabývá otázkou, jakým způsobem se liší vnímání zobrazení konkrétní etapy soudobých dějin (listopadová revoluce 1989 a společenské dění raných 90. let) ve jmenovaném seriálu u dvou odlišných diváckých skupin, pamětníků a nepamětníků. Práce sestává z pilotního výzkumu, který byl proveden se dvěma respondentkami zastupující tyto dvě divácké skupiny. Jejich zkušenost se sledováním a vnímáním seriálu je prozkoumána metodou polostrukturovaného rozhovoru s předem stanovenými tematickými okruhy. Na teoretické úrovni se práce zabývá formátem seriálu jako paměťovým médiem, aplikuje pojmy nostalgie a kulturní a komunikativní paměti a zohledňuje i specifika post-televizního publika. Dále popisuje vztah paměti a dějin a přibližuje i specifické postavení období let 1989 - 1990 v moderních československých a českých dějinách. Práce přispívá k poznání o způsobu formování kulturní paměti v seriálu Vyprávěj, jejím dalším cílem je vypracování scénáře rozhovorů pro rozsáhlejší výzkum s více respondenty ze zmíněných diváckých skupin.
Kritická diskurzivní analýza televizního seriálu Okres na severu
Szabó, Daniel ; Dominik, Šimon (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato práce se věnuje zkoumání televizního seriálu Okres na severu scenáristy Jaroslava Dietla a režiséra Evžena Sokolovského. Seriál byl natočen v roce 1980 v Československé televizi a spadá do normalizačního období (1968-1989) v Československu. Cílem této práce bylo provést kritickou diskurzivní analýzu (CDA) seriálu Jaroslava Dietla Okres na severu, se zvláštním zřetelem k tématu politické moci komunismu (marxisticko-leninské ideologie) a jejího zneužití prostřednictvím propagandy masového média (televize). Text analyzoval diskurz pojmu propagandistický seriál a pokusil se zodpovědět otázku, do jaké míry a zda vůbec je seriál Okres na severu propagandistickým dílem. Hlavním pojmem tohoto textu byl diskurz, který si můžeme definovat jako množinu kódů a jejich pravidel, užívaných při produkování významů vztahujících se k nějakému námětu. Faircloughovo pojetí kritické diskurzivní jsme zvolili pro jeho jasné rozčlenění na tzv. trojdimenziální diskurz (samotný text, diskurzivní praxe, sociální praxe), který se zaměřuje na vzájemné propojení všech tří vztahů (komunikativní události) a na pravidla diskurzu, které zkoumají vztah ke společnosti a sociálním podmínkám. Věnovali jsme se také zkoumání pojmu normalizace, který se používá pro druhou polovinu (1968-1989) existence komunistického režimu v Československu....
Genderové stereotypy v současném britském historickém kostýmním dramatu. Komparace Panství Downton a Pana Selfridge.
Hrnčířová, Denisa ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce na téma Genderové stereotypy v současném britském kostýmním dramatu. Komparace Panství Downton a Pan Selfridge zkoumá na komparaci dvou úspěšných britských kostýmních dramat zpracování genderových stereotypů a střetu konzervativních principů s pokrokem v prvních dvou desetiletích 20. století britské společnosti. Teoretické ukotvení práce vychází z přístupu zpracování dějin ve filmu a samotný výzkum je proveden pomocí obsahové analýzy dvou současných dobových seriálů Downton Abbey a Pan Selfridge. Výzkum je zaměřen na ženské protagonistky a zpracování jejich charakterů na pozadí edwardiánské éry, s níž Bitánii zasáhla vlna uvolňování konzervativních společenských konvencí. Cílem této práce je analyzovat, jakým způsobem reflektuje postava ženy v kostýmním dramatu stereotypy a konzervativní hodnoty, které jsou tomuto seriálovému žánru často přisuzovány a jakou výpovědní hodnotu přináší o společnosti 21. století. Obsahová analýza seriálů je provedena na třech tematických oblastech nejčastěji reflektujících pozici ženy ve společnosti. Jsou to kritéria majetkové nezávislosti, sexuality a ženské emancipace, doplněná analýzou ženského elementu v rámci sociální stratifikace. Výstup práce přináší zamyšlení nad uchopením stereotypů a pozice ženy v populární seriálové kultuře, jak ji předávají...
Zobrazení českého pohraničí v novodobé kinematografii a televizi
Šolcová, Tereza ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou zobrazení českého pohraničí v české kinematografii po roce 1990. České pohraničí je pro svůj historický vývoj dodnes zajímavou oblastí, přitahující pozornost mnohých historiků i umělců. Práce hledá odpověď na otázku, jak pracuje česká kinematografie s historicky a geograficky danými reáliemi. První část práce uvádí do problematiky historického vývoje českého pohraničí a seznamuje čtenáře s jednotlivými klíčovými událostmi, které pohraničí v minulosti formovaly. Následně vysvětluje, jak tyto historické události vyústily do dnešní podoby českého pohraničí. Druhá část práce se zaměřuje na zkoumání pěti různých filmových děl natočených po roce 1990. Vybranými českými filmy jsou Až do města Aš, Mistři a Habermannův mlýn, k analyzovaným seriálům pak patří Pustina a Přísahám a slibuji. Filmy jsou analyzovány skrze zvolené výrazové prostředky, kterými jsou lokace a prostředí, herecký projev a postavy, kamera, záběr a střih, osvětlení a zvuková složka. Cílem práce je potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že české pohraničí bude v moderní české kinematografii zobrazováno převážně v negativním světle.
Obraz televizního novináře v amerických televizních seriálech (od Mary Tyler Moore Show po Newsroom)
Pavelková, Eva ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Obraz televizního novináře v amerických televizních seriálech si klade za cíl prostřednictvím kombinace metod interpretativního čtení a sémiotické (vizuální) analýzy odhalit vlastnosti, které nesou jednotlivé hlavní postavy v pěti vybraných amerických seriálech v průběhu pěti dekád (od začátku 70. let po současnost), a tím interpretovat reprezentace novinářů. Následně jsou užity typologie novinářských postav Briana McNaira a Joea Saltzmana k zařazení 27 ústředních charakterů do typů nebo sterotypů. Ve většině případů v sobě postavy kombinovaly více různých typů, dá se však říci, že všechny analyzované reprezentace byly pozitivní - zřejmě kvůli větší oblibě u diváků. Zároveň je ale nutné zdůraznit, že postavy napříč seriály zařazené do stejných kategorií se charakterově plně neshodují - mezi charaktery lze nalézt dostatek podobností pro určení typu, avšak nad podobnosti stále převyšují odlišnosti jednotlivých postav.
Zobrazení společnosti v televizních seriálech s historickou tematikou: Bridgerton versus The Knick
Krausová, Michaela ; Průchová Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá zobrazování společenských tříd, mužů, žen a etnických menšin v seriálech s historickou tematikou. Konkrétně se jedná o kvalitativní analýzu a komparaci dvou seriálů Bridgerton (2020) a The Knick (2014-2015), které spadají do žánru quality television. Práce se zabývá způsoby zobrazování společnosti doby, do které jsou seriály zasazené. Cílem této práce je především identifikace nesprávného zobrazení společnosti daného historického období a nalezení podobností s problémy, které řeší současná společnost (například řešení otázek sociální nerovnosti či projevy politiky identity). Teoretická část této práce popisuje fenomén televizního seriálu, konkrétně pak žánr historického seriálu a žánru quality TV, což je druh televizní seriálové tvorby vyznačující se komplexními a inovativními postupy, spletitými narativy či důrazem na vývoj postav. Pozornost je věnována také oboru kulturálních studií, především pak teorii hegemonie a konceptu ideologie, médiím a jejich reprezentaci a studiu mediálních publik. Závěr první části práce se zaměřuje na představení tématu zobrazování společenských tříd, genderu a rasy z pohledu kulturálních studií a na vhled do současné diskuse o těchto tématech v médiích. Praktická část práce se zabývá kvalitativní analýzou textu a obrazu spojenou s prvky...
Český a československý krimi seriál - analýza seriálu Malý pitaval z velkého města a Případy 1. oddělení
Pavlisová, Michaela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá kriminálními seriály Malý pitaval z velkého města a Případy 1. oddělení, jejich analýzou a vzájemnou komparací. Zaměřuje se především na výstavbu děje, výběr zobrazovaných kriminálních činů, zobrazení práce kriminalistů a charakteristiku prostředí a postav. Jejím cílem je také na příkladu vybraných seriálů zjistit, jak se československé a české kriminální seriály v průběhu let proměnily. Dále zkoumá také ohlasy ve vybraných médiích v době premiéry obou seriálů a divácké recenze na internetovém serveru csfd.cz. V případě Malého pitavalu z velkého města se zaměřuje také na reflexi v médiích v období repríz po roce 2000. Teoretická část představuje základní televizní principy, zejména serialitu, televizní kriminální drama jako samostatný žánr a také shrnuje vývoj televizních seriálů v českém prostředí a vznik krimiseriálů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.